Kilimanjaro – det här ingår
På plats:
- Transfer till/från Kilimanjaro International Airport
- Alla lokala transporter
- Samtliga övernattningar
- Boende i dubbelrum på hotell i Arusha (två nätter enligt standardprogram) Boende sker på ett bra hotell med AC, pool och restaurang
- Frukost och middag på hotellet
- Svenskspråkig guide
- Lokal engelskspråkig guide samt assisterande guide
- Team med bärare som bär gemensam utrustning
- Egen kock
- Samtliga måltider och dricksvatten under vandringen (tre varma mål mat per dag+mellanmål/snacks/kaffe+te)
- All tältutrustning (personliga tält, mässtält med köksutrustning, toalettält
- Säkerhetsutrustning och första hjälpen
- Samtliga parkinträden
Förberedelsepaket:
- Informationsträff med genomgång av bland annat utrustning, acklimatisering och träning
- Träningsprogram
- Detaljerad packlista med instruktionsvideos
- Engagemang och pepp i sociala medier
Kilimanjaro – det här ingår inte
- Internationellt flyg
- Visum (50 usd)
- Saker av personlig karaktär (kläder och vandringsutrustning)
- Dricks till bärare och guider (ca USD250-300)
- Evakuering (täcks av reseförsäkring)
- Försäkring och avbokningsskydd
Vi erbjuder några riktigt härliga tillvalsaktiviteter i samband med din resa.
Tillvalen kan du lägga till efter att du bokat din vandringsresa.
Du kan läsa mer om alla tillval genom att KLICKA HÄR.
Avbeställningsskydd via ERV
När du bokat din resa kan du lägga till ett avbeställningsskydd via vår partner försäkringsbolaget ERV.
Detta avbeställningsskydd är ett komplement till din hemförsäkring och täcker ofta fler händelser än många reseförsäkringar.
Du lägger till avbeställningsskyddet efter att du bokar din resa.
Läs mer om avbeställningsskyddet HÄR.
Fråga: Var hittar jag era villkor?
Svar: Du hittar våra allmänna villkor här: www.swett.se/villkor
Fråga: Vad betalar jag vid bokning?
Svar: Vid bokning betalar du enbart bokningsavgiften som är cirka 25%. Du ser aktuell bokningsavgift på varje avgång.
Fråga: När betalar jag resterande summa?
Svar: Du betalar resterande summa 60 dagar innan avfärd, du kommer få ett mail från Swett med betalningsinstruktioner i god tid innan dess.
Fråga: Ingår flyg eller tåg?
Svar: I våra resor ingår tar man sig alltid till resmålet på egen hand och anledningen är att vi vill att våra gäster ska kunna vara flexibla och ankomma från olika platser, kunna stanna några dagar extra och göra extra aktiviteter. Däremot hjälper vi gärna till att boka både tåg och flyg.
Fråga: Vad händer om jag blir sjuk eller skadad innan avfärd?
Svar: Se till att du har en reseförsäkring (har du en hemförsäkring så är du försäkrad via den) så står försäkringsbolaget vanligtvis för de merkostnader som en avbokning innebär. Vi säljer också ett avbeställningsskydd via ERV. Du hittar all info om avbeställningsskyddet och hur du tecknar det här: https://www.swett.se/avbestallningsskydd/
Fråga: Kan jag betala för flera?
Svar: Det går jättebra, klicka bara i hur många personer du vill boka så kommer du att kunna betala för fler personer samtidigt.
Fråga: Vilka betalningsalternativ finns?
Svar: Vi erbjuder i dagsläget betalning via kort och faktura. Bokar du in dig via vårt bokningssystem här på hemsidan så betalar du med ditt betal/kredit-kort. Vill du betala via faktura så mailar du till info@swett.se
Fråga: Kan jag köpa avbeställningsskydd?
Svar: Ja, du hittar info här: https://www.swett.se/avbestallningsskydd/
Fråga: När börjar programmet?
Svar: De datum vi presenterar på hemsidan utgår ifrån första dagen på plats vid resmålet och sista dagen på resmålet. Vissa av våra resmål behöver du flyga dagen innan programmets start. Kontakta oss om du har frågor!